Vinterkräksjukan hann ikapp mej ..

Åååh har vart sjuk nu i två dagar, känns som en evighet. Började kräkas livet ur mej natten mot onsdag.. sen fortsatte de på morron, å dagen, sen slutade de men gick över i 39,5 graders feber. Har lipat, svettast, frusit, ömmat i huden osv och ja är så förbannat LESS !

Mår dock mycke bättre idag, feberfri och kräkfri men otroligt ont i huvudet och i kroppen, skit yr och allmänt tung och seg. Yrseln kan ju dock bero på mat intaget har vart.. jah.. noll. Snarare kräkts upp allt ja lyckats få i mej, dvs en banan typ.. Kräksjuka är INTE att rekomendera. Hatar att må illa. Må illa och ont i halsen är de absolut värsta inom sjukdomskretsen enligt mej, för då går tamejfan int att göra nå åt de. Dessutom sett mej själv som spöke, ibland säger folk "men vad blek du är" men har som aldrig själv tyckt jag vart blek (pga. sjukdom) men igår fick ja en chock, kritvit i ansiktet, tänkte "Shit nu dör ja !" Men tadaa, Im alive..typ.

Älsklingen var me mej hela dan idag iaf, vilket fick mej på otroligt bättre humör. Men trots de har ja lipat floder ändå. Vad är de me mej ?! Men de räckte med att älsklingen tog mej i famnen så vart allt mycke bättre. Han är för fin.



Har även under min period som livlös zombie, sett lite filmer. Igår hyrde ja Princessa och Allt för min syster. Allt för min syster är ett MÅSTE MÅSTE. Otroligt sorglig men ruskigt bra, även tydligen baserad på en sann historie. Vilket gör den ännu sorgligare. Så för alla er lipande dramatörstande människor där ute, Allt för min syster, Hett tips.

Ikväll kollade ja å mammamu på Changeling. Också bra film, hemsk men bra. Även denna baserad på true story.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0