Remember ?

Älskade vänner, kommer ni ihåg ?

Malin, älskade malin. Kommer du ihåg när vi var i kittelfjäll, när du försökte lära mej texten till vår låt. När vi åkte i backarna och jag slipade dina stålkanter för hand. Kommer du ihåg när vi somnade kl 6 på morron och steg upp 3 timmar senare. Kommer du ihåg att jag lipade hela sista dan och de där mysiga fiket mitt uppe i backsystemet.

Kommer du ihåg dagen efter examen i ettan, när du kom till mej på kvällen och vi for till badhusparken och såg på nordman. Och att de sen hyrde en kass rysare och du blev skrajj för att köra moppe hem på natten. Kommer du ihåg vilken mysig kväll det var.

Frida, kommer du ihåg när du och jag for till luleå. När jag knappt hittade dit och hur kul vi hade. Hur mysigt prat vi hade när vi fikade på dedär matstället. Hur mycket vi poppade i bilen hem.

Kommer du ihåg när vi satt barnvakt för din syster, kommer du ihåg att vi spelade twister och kort. Att vi senare låg i soffan och kollade film. Och att jag somnade först av alla och pratade i sömnen.

Mia, min mia. Kommer du ihåg när vi båda vad singlar och kollade på bridget jones och skrålade till eftermusiken. Kommer du ihåg våran pakt, att vi skulle förevigt vara singlar och endast använda oss av uppblåsbarab dockor.

Kommer du ihåg sommaren när vi umgicks varje dag, vi gjorde allt tillsammans. Och även fast vi inte gjorde nått så hade vi så roligt. Kommer du ihåg den sommarn, det PDOLet. Då du vart jättefull och vi alla kom ifrån varandra. Men så mysigt det var dan efter då vi samlades allihopa och myste oss igenom bakisheten.

Malin J, kommer du ihåg allt vi gjort tsms ? De gör inte jag, de var så mycke. Så mcyekt bus vi hittade på, så mrycke vi lejdade oss. Kommer du ihåg den kvällen när vi inte hade nått att göra så vi for till badhusparken och fotade. Lekte i sandlådorna och med leksakerna. Kommer du ihåg va varmt det var den sommarkvällen.

Kommer du ihåg när vi bestämde oss för att göra nått för ungdomarna i Piteå. Vi hade möten med PÅPP och allt men sen rann de ut i sanden.

Och resten av mina vänner, mina minnen. Kommer ni ihåg så kul vi alltid haft ? Så mycket knasigheter vi hittat på, tjuvrökte på skolan, lekte kurragömma med mopparna i stan, smög på fest och flörtade med pojkar, skolkade och var som dom flesta 15 åringar är. Aldrig att vi hade en stund när vi inte hade nått att göra. Vi hittade alltid på nått. Det var aldrig tråkigt ovh vi var jämt tillsammans. Men sen började alla gymnasiet, alla gled ifrån varandra. Alla växte upp och blev allvarliga. Reality sucks !

vad hände me oss alla ? Växte vi upp ?

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0