Trash..

"En vis man sa en gång att Från den dagen vi föds är vi döende."

Människan är ett patetiskt kreatur. Vi bara slänger och kastar omkring allt som är värt nått. Sitter och ser på Djurpolisen och jag kan inte fatta hur nån kan vara så grym mot ett försvarslöst litet djur. Hur människor bara kan lämna en liten hund eller häst eller vad de än är till sitt öde, bara "glömma" bort den lilla håriga familjemedlemmen. Det ger mej tankarna att skulle denna människa som lämnad denna jycke ensam för att dö, kunna göra desamma med ett barn om människan lessnade på barnet ? Jag förstår verkligen inte hur vår jords befolkning ibland tänker.

Vår jord tar skada av vår misshandel. Om jag säger "Byt till lågenergi lampor, kasta i sopkorgen.." osv så flinar bara folk och bryr sej inte ett skit. Dom säger "Men vadå, alla gör de ju ändå..bla bla.." men går de inte att tänka att även om man är ensam så kan man hjälpa till ? Visst, om bara en människa värnar om miljön blir deingen skillnad men de blir ju inte sämre heller. Så om alla kunde tänka så att "Jag kan iaf hjälpa lite" skulle vår miljö, vår natur bli mycket mycket bättre. De behövs inte mycke, bara källsortera lite, använd sopkorgarna och släck när man far hemmifrån. Ett litet steg för människan ett stort steg för naturen.

Kolla in Al Gores film, en liten tankeställare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0