Leka leva livet, livet leker levande..

När jag blir stor ska jag se världen. Ja ska klappa våra människoätande vita björnar på nordsydpolen, jag ska spela blackjack i Las vegas, jag ska leva farligt i på broadway, jag ska vara bartender i varma länder, jag ska resa runt, bort, hit, dit. Jag ska vara överallt och ingenstans. Jag vill se, höra, känna och smaka. Allt. Tänk er, alla människor man inte än pratat me, all mat man än int smakat, all musik man int hört och alla ytor man än int kännt. Är livet för kort för att hinnas me ? För samtidigt som man ska drömma ska man förverkliga, men samtidigt som man ska förverkliga ska man leva, men samtidigt som man ska leva ska man jobba och när man jobbar ska man vara allvarlig, duktig, vuxen och tråkig. Men när jag blir stor ska ja aldrig bli vuxen.

När blir man vuxen då ? När är de dags att ta ansvaret ? Är de när man fyller myndigt, eller är de när man tar studenten, eller är de när man flyttar hemmifrån ? Jag vill leva ett rock n' roll liv, nya platser, nya människor, nya intryck varje dag. Jag skulle kunna luffa lite, leva på inget, leva på allt. Se vart man kommer. Ta ett sabbatsår, ett levnadsår och bara leva fullt ut. Leva av de som jorden erhåller. Packa en väska, ta me lite cash och bara ge sej ut och se vad som händer. De värsta som kan hända är ju att inget händer alls.

Leka leva livet, livet leker levande


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0