Fordons 1a, Hakkas.

Jag är en sån person som gillar detta med vintermarknader och lite lantigt sådär. Vi var på Jokkmokks marknad i lördags och I love it ! Jag och älsklingen gick upp där vid åtta och sen kom Tommy och hämta oss. Vi hade planerat att vara iväg vid 9 men alla vet ju hur de brukar bli, förseningar hit och dit, så innan vi släppt av barnen i fjörn och tankar osv så var klockan runt 10. Iallafall så stnnade vi för att hämta ut lite cash i Älvsbyn och där runt halv-20 i 11 var vi framme i tjocksmock.

Var väl inte sommarvärme direkt men med pälsmössa, täckisar och vantar så blir de helt levnadsbart. Hade som mål att hitta mej nya lovika vantar och jojajjemän, såg ganska snabbt ett stånd me de beryktade vantarna så jag och Ellinor köpte oss varsitt par. Vi traskade vidare och kände hur de började kurra lite i magen och kylan gjorde så att tårna domnade lite. Jag rinde till mammamu som också befann sej på marknaden så vi möttes upp i de stora öltältetkåtan. Fick i oss lite varmchoklad och jag förklarade min förkärlek till dessa evenemang, Jag tycker de är asmysigt med vinter, mycke folk, bra stämning, varm choklad, pälsmössa och lovika. Då tyckte Tommy att jag lät som fordons, Hakkas.. Hakkas märta. KUL !.. Vi traskade sen vidare och såg efter en runda ett stånd med två par lovika till samma pris som jag köpte mina för. crap, men skitsamma.. fick ju mina vantar så.. När vi tyckte att vi sett nog me samer, renkött och kyla så började vi dra oss mot Kåbban för lite käk och afterski.

När vi kom till Kåbban beställde vi lite käk för att senare vänta in bandet och mamma med onyktert sällskap. Vi fick oss nån öl innan vi drog vidare hemmåt, innan vi for hade kylan drastisk avtagit, från ca -20 till -6. Kände hur tröttheten la sej och fick en liten powernap i bilen med pälsmössan som kudde. En helt awesome vinterdag enligt mej.

Till mitt försvar så är lovikavantar LÄTT som skönade, varmaste vantarna enligt mej !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0