Dag 03 - Mina föräldrar

Jag är ett såkallat skilsmässorbarn, jag har en mamma och pappa på skilda håll.. eller skillda och skilda, båda bor på samma gata. Ironi ? Jag har den bästa mamma en människa kan få, denna mor bor jag fulltime hos. Min mamma är frisör och egenföretagare, same same. De är hon som sköter om min fina look. Min mamma är min bästa vän, nån ja kan prata me allt om och som alltid kommer med fina lösningen om ja har problem.

Ja släktar nog mest på min kära mor, vi är väldigt lika i sättet. Omän vi kan ha väldigt skilda åsikter så får vi båda vår röst hörd. Mamma är en partydrottning och aldrig sen att hitta på nått kul. En tuff brud i lysförpackning, även hon born and raised här i piteå. Hon är nyfyllda 46 år ung, eller de kanske man int får säga högt ;)

Hon är även tillsammans me en skön kille vid namn Örjan, kanske skulle nämna att hon själv heter likt mitt mellannamn Ulrika. Javet inte hur man ska beskriva henne, hon är bäst helt enkelt.

Sen har vi min pappa Ove, ett seglar freak och lärare som även han har näsan djupt nere i musikens sköna toner. De gillas, han bor i ett trefärgat hus tillsammans me sin fru Camilla och lilla söta dottern Svea. Han kör en toyota kombi som ja fått agera bogserbil för många gånger ;) Han har sin ögonsten segelbåten Feelgood, en båt som fått känna på alltfrån danmarks vattenstänk och sthlm skärgårds solnedgångar.

Silvertejp är gubbens bästa vän, man brukar säga att de som inte pappa kan laga med silvertejp måste kastas, och de stämmer bra, spelar ingen roll om de är bilar eller kläder, allt går me silvertejp ! 

Jag och pappa har haft våra tvister, på gott och ont, men i dags läget rockar vi på hans slueskonserter och snackare andra världskriget ihop. De funkar, man kan väl säga Dont sing about the old days.


Javet inte, de är svårt att beskriva ens päron. Dom bara är. Päron är alltid päron, lets leave it at that.


Kommentarer
Postat av: mamma

Älskar dig över allt annat,jag är en lyckans ost som har dig i mitt hjärta för alltid <3<3<3<3<3

2010-12-12 @ 12:38:06
Postat av: Farsan Baloo

;-)... Coolt.

Fast nog har jag bogserat dig några gånger oxå..

Farsan Baloo

2010-12-13 @ 19:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0