Dag 01 - Om mig

Mitt fullständiga namn är då Märta Ulrika Lundmark, jag har vandrat på denna jord i 19 år varav 13 av dom åren vart bosatt i Piteå Stad. Dom tidigare åren av mitt liv kröp ja omkring i Umeå. Anyway så är jag tillsammans med en underbar pojke vid namn Magnus och vi har gängat dom senaste 2nånting åren. Jag röstade rött i valet och är vegeterian, träningsnarkoman, johnny cashfan och jäävligt awesome.

Jag är en sån tjej som man skulle kalla för pojkflicka, en sån tjej som umgås mest med killar och bryr mej inte så hårt om smink och mode utan sätter på mig de ja gillar och sminkar mej dom dagarna jag ids. Jag tycker de är kul att köra omkring i min svarta mercedes och lyssna på skön musik. I gymnasiet gick jag Energiprogrammet vvs, alltså rörkrökare. Kanske lite bittersweet just nu med tanke på att sista året kom jag på att de inte alls var vad jag ville bli. Jag var ensam tjej på hela linjen men hade rackarns kul ändå, gick med 15 härliga grabbar och varje dag var de skratt och tokigheter. Nu när jag tänker tillbaka på dom tre åren så kommer ja inte ihåg att ja nånsin haft tråkigt, utan snarare tvärtom, vi hade nog lite för kul ibland.

Jag är en rocker ut i fingerspetsarna, vilket mina päron fått erfara många gånger då dom härt mig lyssna på deras gamla 70tals dängor så som Ramones, led zeppelin, guns n roses, skynyrd you name it. Gammal rock n' roll is the shit. jag är väldigt musikalisk i ren allmänhet, musiken är min drog sjunger/spelar själv en hel del. Min stil är nog en shysst band t-shirt, ett par svarta jeans och ett nitbälte. Ja, dedär me gina tricots girlygirl kläder är inget för mig. Tatueringar är min fetish och jag har själv några snygga tavlor bränd på kroppen.

Hur som helst så jobbar ja för nuvarande på Pitehavsbad inom resturangbranshen, vilket iof är så långt ifrån min utbildning man kan komma, men int gör de nå eftersom mina planer ändå är att plugga vidare till Brandman. Javet inte riktigt hur min framtid ser ut, men varför sukta och ha ångest över nått som händer sen. Live by the day dudes.

Javet inte riktigt hur man ska presentera sig själv utan att låta för självgod, men samtidigt varför leva enligt jantelagen och skymma utan sig själv ? Ja, sånna frågor ligger ja och funderar på på kvällarna, är nog lite av en filosof. Jag har alltid vart självstädnig och haft mina åsikter om de mesta, vilket kanske inte alltid uppskattats, eftersom de verkar störa folk att man faktiskt har en röst och gör sej hörd. Hmm..

Förutom mitt intresse för musiken så är nog snowboarden min stora kärlek (efter mange givetvis), vad är bättre än en fin vinterdag, puderblandad hård backe och nyvallad bräda, glida nerför backen med shysst musik i lurarna och ta en öl på afterskin ? aah inte mkt som slår de.

Ja, jag är jag och mer finns de väl egentligen inte att säga om de. Peace out peeps.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0