Love peace and understanding.. bullshit.

Om man säger såhär, vars är världen påväg ? Samhället idag består enbart av prestationer, allt handlar om att prestera, lyckas och få makt. Makt inom arbetet, makt i ett förhållande och denna otroliga makt över sig själv. Allt handlar om att ha kontroll, ens största fiende är ju ändå sig själv. Och då återstår den stora fråga, är de värt de ? Är de värt att kämpa en oändlig kamp om nått som man ändå aldrig kommer vinna ? Man kommer ändå stå där i slutet och känner Ja kanske.. men ja kunde ha gjort bättre. Och då kommer den stora besvikelsen, sanningen om misslyckanden.

Men om man tänker åt andra håller då, om man tänker sej att man ska sluta kämpa, sluta prestera för att skita i makten.. va är man då ? Ingenting. Och om, observera OM man skulle känna en uns av lycka, ett litet steg innanför vinnarcirkeln, ja då vet man ju att de är ett stort fett misslyckande för någon annan. Ta tex ett jobb, om jag är bäst så är nån annan sämst, och där spelar den där stora makten in igen. Den enes lycka är den andres misär. Och hur kul är de på en skala ? Ettan förlora tvåan vann som man brukar säga.

Jag vill kunna förlora, jag vill kunna vinna, jag vill kunna göra som fan ja vill.. utan att de ska krakelera för någon annan eller mitt egna framtida jag. Jag vill inte känna den där stressen över att måsta kämpa, prestera, vinna. Jag vill kunna luta mig tillbaka och bara känna lugnet. Men de gör man aldrig, spelar ingen roll hur avslappnad man är.. stressen finns ändå alltid där.

Just pågrund av detta tror jag att världen är som den är, för tänkt på hur mycke de sociala samhället påverkas av detta. Om prestationer, makt och vinst inte fanns skulle de inte finnas krig, misär och våld. Tänkt så otrolligt mycke bättre världen skulle varam livet skulle vara.. för alla. Make love not war.


Kommentarer
Postat av: mamma

är man sitt sanna jag och riktig inerst inne tror på det man står för,vad än andra tror och tänker spelar ingen roll så länge man inte sårar nån medvetet då kan man inte inte misslycks..älskar dig!!!

2009-10-12 @ 22:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0