Kvinnor är från Venus Män från Mars

Satt och tittade runt på lite bloggar och reagreade på ett inlägg som Amanda skrev om generella tjejen i dagens samhälle, vilket ja tyckte var riktigt bra. Då kände jag att jag är inte ensam med att känna mej lite förälskat ensam ibland.

Tjejer rent genrellt har en tendes att överdriva och förstora små skitsaker, tjejer rent generellt är mer känslosamma är pojkar, vi måste alltid få prata om nått bekymrar oss, spelar ingen roll om de handlar om klädrea eller tjejtjaffs me kompisen så de ska alltid tas lika allvarligt annars äter de upp oss inifrån. I överdriftkategorin ligger också våran bedrift i att alltid ta folk på orden och liite för seriöst så därför kan vi inte alltid skojas me alltför hårt, vilket kan leda till oro vilket kan leda till att tjejen vill prata vilket leder till att killen inte alltid lyssnar vilket leder till att de slutar i små tårar innanför stängda dörrar. I många fall så tycker killarna att vi tjejer överdriver, men man måste väl ändå ha i baktanke att vi tar det på allvar.

För är de inte lite så att om grabbarna tänker efter så skämtar inte vi tjejer på samma sätt me killarna, vi lyssnar (även om vi inte alltid förstår) för de mesta, vi tar alltid allvarligt på problem (vare sej de är vårt egna eller grabbens personliga). De kan lätt bli så att Killar i ren allmänhet ska visa sig lite butchiga och manliga och verkligen inte svaga på nått sätt, så därför kan tjejen ibland bli lite trampad på tårna. Säkert inte med mening men lätt hänt, och sen när tjejen försöker prata om de kan grabben känna sej trängd och själv lite trampad på tårna eftersom att ingen vill ju givetvis gör fel. Vilket då i sin tur kan leda till att de blir en pajkastning som slutar i ilska och cracks in the chrystal.

Nu klankar jag inte ner på grabbarna på nått sätt, ni är ju våra små hjärtan (oj förlåt, menar givetvis våra stooora tuffingar !) och ingen är perfekt. Och vi tjejer är inte perfekta heller, men jag kan ju bara skriva från vår sida av perspektivet. Men jag tror, min filosofi lyder: Att så länge man tänker att man aldrig kan uppskatta nån för mycke och tänker på att respektera varandra så ska sånna här genusbagateller inte behöva vara värda att en ägna ett stjärnkorn i rymden. Men då är de stora problemet, Kvinnor är från Venus Män från Mars.. Hur gör vi ?

Inte helt obekant ;)


Kommentarer
Postat av: amanda

Tack för att du länkade min blogg gumman ;) Vi har som samma åsikter om det där ;D

2009-11-25 @ 15:04:32
URL: http://siwamandanilsson.blogspot.com
Postat av: mamma

Det där var ju mitt i prick!!!! puss på dig hjärtat!!!

2009-11-25 @ 22:57:11
Postat av: Anonym

mitt i prick..

2009-12-02 @ 00:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0