Got no words of Sympathy..

Hur kan en männska födas utan empati ? Vet en speciell homosapiens som inte vet hur man offrar sig eller ens kompromissar för nån annan människa. Som bara ser Jag jag jag. Tycker att grunden till en människan existens borde vara Empati, Sympati och Respekt. Med de kan man komma långt, visst kan man man säkert komma lång utan de också, men de är mycke man förlorar och tappar på vägen.

Har man ingått i ett heligt förbund och har avkommor och ett gammalt liv bakom sig kan man inte bete sig hur som helst. Spelar ingen roll om man baserar det på intressen eller planer, man måste ändå kunna prata med andra människor och inse deras åsikter och deras intressen. Man måste kunna se.. jah.. SE en annan människa. Man kan inte sitta där med skygglapparna på och låtsas som ingenting. Man kan inte sitta där och se hur mycke man tappar och förlorar och fortfarande tro att de beror på nån annan, fortfarande tro att Jamen vadå, jag utövar ju mitt intresse så de är ju andra som gnäller.

De är så lätt att måla upp en fin bild om hur allt är och kan vara, men sen inte inse hur livet egentligen är. De är så lätt att bygga en stark mur baserad på inre lögner och intalanden av sig själv, och sen gömma sig därbakom och inte låta någon komma in, No matter what. Kosta vad de kosta vill, och tro mej för denne människa har de kostat. Man jag förstår inte, jag förstår inte hur man bara kan springa runt och tro att allt är bra, när de i själva verkat är helt krackelerat.  Jag förstår inte..

Empati, Sympati & Respekt.. tre viktiga ord. De finns folk som heeeeeela tiden talar om dessa tre ord, som hela tiden använder dessa tre ord som argument i olika sammanhang. Men när de själva får dessa tre ord emot sig i en disskution så stänger dom av och säger Talk to the hand.. Folk snackar hela tiden om kompromiss och "Tänk int så mycke på dej själv" men va händer när de drabbar personen själv i fråga då, eller gör de aldrig de ? Fråga dej själv, fråga dendär aortapumpen innanför bröstbenet. Fråga om du verkligen aldrig gör fel.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0