Obehag och statliga hjälpmedel..

Nu ska ja försöka förklara om detta hemliga jag skrivit om tidigare, det var så att i vintras fick ja samtal på samtal på samtal av en gubbe i luleå. Och det var inte så att jag pratade me honom varje gång han ringde, utan han ringde några signaler och la sen på, flera gånger dagligen. Tillslut hann jag svara en gång och då lös samtaler ungefär såhär

Jag: Vem är de ?
Gubbe: Jo de är *****.
J: Jaha ? Men vem är du ?
G: Ja jag är en trevlig kille som gillar bla bla bla (kommer int exakt ihåg) Vad gillar du ?
J: ööh.. jaha ? men vad vill du mej?
G: Jag vill ha nån mysig och trevlig att prata me..
J: Jaha.. men vars har du fått mitt nummer ?
G: hehe, ja jag har sparat de från nånstans..
J: eum.. hur gammal är du ?
G: Hehe joo, jag är ju.. hehe.. lite över 40, 40+ kan man ju säga.
J: *irriterat* jomen du ja är 17 så..
G: Ojoj, jaha.. då ska ja inte ringa nå mer.. *klick*

Så sen var de inte mer me de, men nu för kanske en månad sen så började han ringa igen, och som tidigare bara nog me signaler att man han få upp telefonen men inte svara, alltså bara en signal kanske.. Iallafall så kollade ja upp namnet på honom och jodå han var 40+, närmare sagt 56 bast. Grymt obehagligt, så ja ringde polisen och anmälde gubben. Och han fortsatte ringa lite då och då. Samtidigt ringde dom från polisen och bad mej komma in och lämna lite uppgifter så sagt och gjort. Fick berätta om allt och hur ja kände och när de startade osv osv och vi kom då fram till att han slutade ringa i vintras när ja va 17 men började nån vecka igen efter ja fyllt 18, coincident ?!

Iallafall så gick anmälan vidare och som skulle ringa upp gubben, och fanns de vidare bevis och tjosanhejsan så kunde han bli fälld för trakasserier vilket leder till böter och fängelse (!). Detta var i tisdags och gick och funderade idag hur de har gått, och när ja höll på å städa i läggan så ringer ett okänt nummer, när ja svara var de gubben.

G: *låter grymt nervös och skakis* Jo hej de var *****, jag tänkte bara be om ursäkt för jag vill inget illa men jag tycker det är bra med dom som gillar folk av samma kön och hjälper till med det och tänkte bara berätta att ja står för de och bla bla bla (uppfattade inte ens hälften)
J: Jaha ? men du har ju ringt flera gånger och int sagt nått bara lagt på och när ja ringt upp efter 2 sec så har du int svarat..
G: jo men ja har haft mycke på jobbet.
J: jamen du har tid att ringa mej 70000 gånger men inte att svara när ja ringer upp direkt efter du lagt på ?!
G: jo, altså jag ber om ursäkt och jag vill inget ont bara, det var nån annan flicka också, men jag ville bara få säga de. Känna att jag har sagt det och.. bla bla
J: Jaha, men DU har ringt flera gånger och bara lagt på.. *vägrar ge mej* och du ringde i vintras också och då sa du inget om nått sånt här..
G: jo asså, nej.. eum.. jag ber om ursäkt men jag.. bla bla..


Fattade knappt nått av de han sa för han lät grymt skakis och nervös, men det var nått om lika sexuallitet och nån annan tjej och han ville ha nått sagt.. ja vet inte.. fattade inte så mycke. Men känner mej fortfarande inte nöjd, för nu känns de nästan bara värre. Dels att han fortfarande har mitt nummer, nånting om sexualiteter osv.. ringer han igen så vet ja inte vad ja gör.Men nu är ja lite mosig i huvudet pga allt detta så ska fortsätta lite me städningen så kanske ja lugnar ner mej lite.. Vissa människor är tydligen bara helt puckade i hela huvudet.


Kommentarer
Postat av: hhelenn

nice blogg asså:D

2009-08-22 @ 16:44:10
URL: http://vibratiioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0