Just raise you wings and pray..

Va ska man säga ?! vårt samhälle idag är patetiskt, idag är de accepterat att en tjej på 19år får barn och förlovar sej me en 40+ gubbe. idag är de acceperat att små 13åringar går omkring i tillsynes inga kläder alls, idag är de accepterat att folk får uttala sej om allt mellan himmel och jord. Ingen respekt för varken framtid eller nuet. Ska man säga sverige, sammhället eller eller 2000-tal ? De stör mej, eller stör är väl egentligen fel ord.. de bekymrar och skrämmer mej snarare. Tänk när jag blir mammapappabarn ålder, ska mitt barn få gå klädd hur som helst, säga vad som helst och gå å tro att allt detta är okey ? för de är inte okey !!

Vem ska man skylla på ? ansvarslösa päron ? media ? skolan ? Jag tror snarare att den bristande kunskapen om och i människan själv är boven i det hela. För samtidigt som de är okey att klä sig och betee sej som en plastfigur från tv så är de helt oaccpetabelt att vara tex. homo, lite speciell eller helt enkelt bara säga sin åsikt. Nästan lite skrattretande att i detta fall är de faktiskt sant att Det var bättre förut.. tänk tillbaka på 1900kallt och säg att de är bättre nu, går de ? Yeah right.

Satt och såg en film på dumburken för nåndag sen å då sa en snubbe att "I thailand är de lagligt att sälja sina 5åriga barn till god knows what, dom gör desamma här hemma. men här kan man inte reklamera om de.." Jag vet inte om detta stämmer, jag hoppas verkligen inte de, men vad säger att detta sjuka levene inte gör så.

"I know I aint no angel, but I sure hell try to spread some belives.. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0