Tell me...

Läste nånstans att "Ibland är en ursäkt de enda rätta. Strunta i förklaringen de är inte alltid den man är ute efter. Det är så mycke enklare att erkänna sina misstag än att försöka bortförklara dom."

Mycket bra skrivet, så sant. För jag vill inte höra nån förklaring jag vill bara höra en ursäkt och att det förstått vad som gjorts fel. För att gå och baktala andra är inte shysst, och har fått höra så många gånger Jag tycker de är så taskigt att snacka skit om folk, jag gör de aldrig men hon är  si och han gör så blablablaaaa har det inte just blivit de det sa att det inte var ? Och de är skillnad att utrycka sin åsikt och snacka bajs. Att säga Jag tycker hon gör fel och han är knäpp som gör så - de är en åsikt. Att säga Fyfan va hon är dum, hon är ju helt korkad.Han är ju helt mongo för han säger så - de är att snacka skit. De är så jag ser på saken, och självklart vill jag inte veta vartenda ord som sägs om mej, de tror ja ingen vill om en själv. MEN vill veta orsaken om detta, eller åsikten. Ingen bortförklaring men en förklaring. har inte jag rätt till de ? Eller ska jag gå omkring och fundera över nått som alla redan vet utom jag, men ingen vill ge mej ett svar. Vågar ingen säga emot vår Drottning ? för de är ju presis de som det beter sig som. och alla behandlar det så också. Om det säger Nej jag vill inte att hon ska va me så lämnar alla mej utanför. Samtidigt som dom säger till mej Asså ja vet inte vilken sida ja ska stå på och jag vill inte vara nån mellanhand. jag håller inte på nån men de blir så jobbit när ni är tillsammans blir så dålig stämning. Och självklart förstår jag att ni inte vill hålla på nån, för ni vill inte bråka MEN vem är de som är utsatt här ? Vem har gjort rätt och fel ? är de ingen som ser det ? eller ser alla de men ingen vågar göra nått för att de kan vika ett veck i kanten på relationspappret mellan det och den. Jag förstår de inte, hur folk kan va så fega och inte stå upp för vad dom vill och varför FOLK INTE KAN ACCEPTERA NÅN ANNANS BESLUT. Alla är vi inte likadana och alla kanj inte tycka likadant. varför kan man bara inte acceptera att nån inte tycker lika dant som en själv. Nä de går inte så ist måste man blir sur på människan tills människan tycker likadant.
jag tänker inte säga att ja bryr mej inte om hur de är nu. För de gör jag och ja är sårad. HÖR NI DE JAG ÄR SÅRAD. så utabarahelvete sårad. för varför kan man inte bara ta detta moget och som vuxna med en normal disskution. Jag skrattar lite för mej själv nu eftersom ja tänker på hur mycke man vill va barn och att alla säger att man ska vara de, MEN nu är de såhär att vi är inte barn och inte heller vuxna men ibland kan man ta fram de lite mognare hjärncellerna och snacka normalt om detta som ända från början var en döbarnslig sak. Och att sen gå till andra och försöka övertyga folk om att tycka och tänka likadant. De är nästan på gränsen till mobbing. fyfan säger ja bara. dålig stil.
jag brukar tänka såhär: att om det skulle komma till mej och säga Okey, låt oss snacka om saken. Och sen skulle det sitta och ösa skit över mej för fulla slanten, då skulle jag inte kaxa tillbaka och slänga ur mej massa skitsaker tillbaka. för då skulle det bli sur återigen och jag skulle inte heller vara glad. så därför skulle jag ta emot dets åsikter och försvara mej själv utan att kasta tillbaka allt i ansiktet. för hur långt kommer man då ? ingenstans. exakt. så ja förstår inte riktigt hur ni tänker, tänker ni att skitsamma hon är ändå bara en i mängden, ja tycker så illa om henne så whatever. Jaha men tänk såhär då, tänk på allt vi haft. hur kul vi haft. hur var de då? slår de om med ett knäpp me fingrarna ?
Måndag: hej kära dagbok idag har ja haft skitkul me märta. hon är min älskling en riktigt fin människa.
Tisdag: hej kära dagbok. jag hatar märta. hon är världens sämsta.
haha hör ni inte själv hur de låter ? jamenar man kan inte kräva att en människa ändras bara för att man vill de. Och visst om man stör sej riktigt mycke på nån pga nått så kan man säga de. Jag vill att du tänker på detta för de är inte kul när du gör så. Okey tck för att du säger de, de ska ja tänka på. Men bara för att man säger de så ändras inte människan barar poff. för en person är som den är. både på dåliga och bra sätt. och dom dåliga vanorna går att träna bort men de går inte över en timma. rom byggdes inte på en dag vetdu. Jag är öppen för förslag för jag vill inte att de ska vara såhär. vill nån de ? Jag t´änker inte vara otrevlig mot det men jag kan inte heller gå runt och låtsas som inget har hänt. Res på er och stå för vad ni tycker, och säg de ni tycker till personen de berör inte till kompisen brevid. Som i detta fall Carolin och Camilla kom å prata me mej ist för att gå runt och tjura sönder med andra. Ge mej iaf en förklaring. För nivet bara för att ni tycker illa om mej behöver inte andra göra de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0