GLAD MIDSOMMAR ! :D

Jag ser inte riktigt de roliga me julen ?! vars finns dedär som man älskade när man var liten ?

Först vaknar man astidigt och dör pga sömnbrist, sen kommer en pappa (-.-) och tar me en till farmor och farfar som ligger mitt i ingenstans. Där man ska äta de fruktansvärt äckliga dopp i grytan, sen får man lite paket sen skyndar man hem till Kalla anka, som man ändå kan se 364 andra dar om året. Sen ska man göra sej fin för att bara vara hemma. Sen kommer tjocka släkten som man ändå träffar dagligen för att äta ett julbord som är totalt överksattat, de enda som är gott är köttbullar och potatis. de kan ja göra alla andra dagar så de är inge speciellt. Sen ska man sitta och vänta på at tnån gubbe klätt ut sej till en tomte, vilket bara är läskigt. Sen ska man öppna alla paket, för de är väl de julen handlar om ? att bara få och få och få ?! dom som säger att de handlar om gemenskap osv är bara bullshittare, för no fan sklulle dom bli sura om dom inte fick nå paket..

Däremot NYÅR !!! :D:D:D

Uppdatering:
Är de ens lönt att fira jul ? jag tycker allt bara slutar i kaos ändå, kände när vi for hem från farmor och farfar hur ja hade gråten upp i halsen. Satt och såg på min 1åriga syster, på hur hon skrek och grät pga. sömnbrist och rädsla för tomten ( hon blev totalt i chock och livrädd när tomten kom till farmor). Tänkte bara på att jag vill också kunna göra sådär, bara gråta tills de inte går nå mer. bara lägga mej ner och skrika. Men sånt är jag för gammal för. Nu ska man le och va glad. De går inte alls för sig att gråta och skrika, och om man väl gör de så får man en klapp på axeln och ett "de kommer bli bra". så fan heller att de kommer, jag orkar inte. Ja vill inte ha mer julafton..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0